|
Tweet |
ÖMER ERİM BAŞTİMAR'ın kaleminden....
Genel seçimler ve Cumhurbaşkanlığı seçim için memleketim Kars’a gittim.
Gazetecilik mesleğimi kullanmadım, haber yapmadım ama kendi dünya görüşüm çerçevesinde desteklediğim partiye biraz katkı sundum.
insan gözü 180 derecelik bir açıyla görür, ama göz bir süre sonra ortama alıştığı için o açı 90 derece gibi düşük olurmuş. Ben de Kars’a dışarıdan bakan bir göz olarak gittim, gelişmeleri de geriye gidişi de daha net göre bildim. Kediler gibi 200 derecelik bir bakış açısına sahip değilim ama, dışarıdan bir göz olduğum için olayları daha nesnel olarak gördüm yaşadım.
Öncelikle şunu belirteyim Kars güzel olmuş, gelişmiş, insanımız da esnafımız da hem işyerlerini geliştirmiş hem kendilerini.
Millet bahçesinden tutun, Evliya Cami ve Hasanı Harakani Türbesi etrafı müthiş yapılmış.
Turistlerin uğrak yeri olmuş adeta Kars kalesiyle birlikte…
Kars’ın çehresinin değişmesine katkıları asla inkar edilemeyecek bakanımız Ahmet Arslan bey ve Prof.Dr. Yunus Kılıç beyi de anmak lazım.
Siyasetçilerden bahsetmişken Kars’a ilk Erzurum sınırlarını aştıran, Ankara’da, İstanbul’da Kars’ın konuşulmasını sağlayan Naif Alibeyoğlu’na da bu hakkını teslim etmek lazım.
Kars’ta her şey daha da güzel olacak, bunu umuyorum ve temenni ediyorum.
Orada kaldığım sürece gördüğüm en büyük sıkıntıyı da buradan yazmak isterim, belki Karslı gençlerimizin yolunu açar.
Kars’ta ziyaret ettiğimiz her kurumda olmasa da büyük çoğunluğunda Karsın bir evladını müdür olarak göremedim.
Kime sorduysam Muş, Ağrı, Bitlis,Diyarbakır’dan atanmış.
Bunu oradaki memur ve tanıdıklarımla konuşunca onların da kırıldığını anladım.
İnşallah yeni dönemde vekilimiz Adem Çalkın bey buna bir el atar, Kars’ın gençlerini, üniversite mezunlarını geçici işlere değil bürokrat yetişecek mevkilere atarlar.
Muşlunun Vanlının elbet başımızın üstünde yeri var ama Kars çayında balık tutmuş, çocukluğunda bülbül mahallesinin yokuşunu kızakla kayarak inmiş gençlerin de şehirlerine vefalarını ödemek için belirli noktalarda yönetici olmaları şarttır.
Karslı bir memurun,üst düzey yöneticinin daha çok başımın üstünde yeri var.
Çünkü Kars’ta yetişmiş bir kurum müdürünün Karslıyı anlaması daha kolaydır.
Her gün işe giderken doğduğu ile hizmet etmenin aşkıyla, mutluluğuyla atacaktır adımlarını.
Başka bir kültürden gelen yöneticilerin sıkıntıları da zaten gün yüzüne çıkmış
Bunun sıkıntıları da yaşanmıyor değil.
En anlaşılır bir örneği kendi yaşamımızdan, kendi ailemizden vereyim.
Kız kardeşim Aynur, Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünde çalışıyor.
Bir gün eve geldi, morali bozuktu. öz ve öz abisi olarak merak ettim.
Sordum;
Kars İl Kültür ve Turizm Müdürü Hayrettin ÇETİN,
kendisinden yazılı savunmasını istemiş,
”telefonda çok sesli konuşuyorsun” diye.
İşte bahsettiğim de tam bu.
Aslında komik te.
İl kültür müdürü Karslı biri olmuş olsaydı;
Kars çayının karşısındaki arkadaşlarına bağıra bağıra yetişmiş bir Kars evladının, ses tonunun ve duyma desibelinin yüksek olduğunu bilir,
bundan yazılı savunma istemezdi. Sözle uyarırdı olup biterdi.
Karslı adamdan yüksek sesli konuşuyorsun diye savunma istenir mi? Allah aşkına.
Doğduğumuz günden beri bağırıyoruz.
”aye ezan okundu mu ay çerkez…..”
”ola ola seni vurgun vursun çıkar o koyunları tarladan”
”ola yetiş karabaş kazı boğdu”
yani kaza da bağırdık danaya da eşşeğe de…
İdareci geldiği bölge insanını tanıyacak, ona göre bazı şeylere hoşgörülü bakacak ki gönüllere girsin.
Ben şahsen kendi yardımcısından sesli konuştun diye savunma isteyen bir kişinin yöneticiliğinden şüphe ederim.
Her ne ise bu olay daha sonrasında mobing ve taciz aşamasına ulaştığı için ailemiz Hayrettin Çetin hakkında hem cumhurbaşkanlığına, hem valiliğe hem de savcılığa suç duyurusunda bulundu.
müdürün yaptıkları daha çok ama olay savcılığa taşındığı için fazla yazmıyorum..
Adalet elbet doğru kararı verecektir.
Ama son sözüm bu, Kars’ın evlatlarını da havadan sudan bahanelerle harcamayalım.
Karslıdan vatan haini çıkmaz,
Devlet malını çalan çıkmaz,
En fazla sesi çok çıkar; o da yaşadığı kültürdendir.
Siyasetçiler de bu konulara kulaklarını kapatmasınlar.
Duyarlı olsunlar, bu kendileri için belki en büyük sorun olacaktır seçimlerde.
çünkü seçilmek için elbet bir gün Kars’a dönecekler Muş’a değil.
Kıymetli Kars’ın siyasetçileri;
Hava soğuduğunda gölge veren ağaç unutulurmuş,
O nedenle;
Tayin istediği an sizi unutacak kişiler için evlatlarınızı harcatmayın.
deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler deneme bonusu
flyjota.com Deneme bonusu veren siteler Deneme bonusu veren siteler Deneme bonusu
gaziantep escort,alanya escort,gaziantep escort
başakşehir escort,ikitelli escort,güneşli escort,kayaşehir escort,bağcılar escort,esenler escort,eyüp escort,güneşli escort,kumburgaz escort,topkapı escort